Träning och helg på Engsö

Har kommit igång ganska bra med lydnadsträningen med Suddis nu. Jag och Frida försöker komma iväg och träna två gången i veckan (även om det bara har blivit en gång i veckan hitills). Det är verkligen jättekul att hitta någon som också är engagerad och vill träna, trots att jag och Sudden har långt kvar till deras nivå. Roligt att prata hund och jättebra träning för Sudden att umgås med hundar utan att bara busa (även om det också är bra). Sen så försöker jag träna lite varje dag själv också.

Nästa helg är det kursanmälningsdagar på klubben och planen är att börja en tävlingslydnadskurs, men vi får se hur det blir med den saken. Jag kanske bara tränar lite själv och börjar träna på onsdagsträningarna sen när de börjar... Men det är ju så roligt att gå kurs!
Är lite kluven, och sen så har jag inte så jättebra med pengar just nu heller då jag var tvungen att besöka veterinären i måndags med Suddis, han hade urinvägsinfektion och blev satt på en stark antibiotikakur, självklart prioriterar jag Sudden och hans hälsa. Synd bara att jag är så dålig på att lägga undan pengar för oväntade saker... Måste ändra på det nu när jag har vovven, har liksom förträngt det men nu när det händer blir det lite körigt. Får som sagt se hur jag gör, kurserna här i Uppsala är ju inte så billiga, 1200 för en kurs + bok, i Ludvika kostade de 400, grrr.

I helgen har jag och Suddis varit på Engsö igen, så skönt att vara där, vill bo på landet! Det går jättebra med Sudden och katterna nu, även om han fortfarande är väldigt förtjust i Audrey, deras lilla kattunge, och älskar att pussa på henne. Hundarna har busat och vi hann också med lite träning. Men det är lätt att bli lat när man vet att hundarna får den motion de behöver genom bus och skogspromenader.

Imorgon har jag ingen skola så jag tänkte passa på att köra ett riktigt träningspass med vovven. Ska också gå förbi hundaffären och köpa en klicker. Frida tyckte att jag skulle testa det på Sudden och han verkade fungera med den när hon "klickade in" honom så jag ska satsa på det nu för att se om träningen går ännu lite bättre.

Till helgen blir det först träning med Frida på lördag och sen kommer Maria och hälsar på, ska bli rol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback