Helg på landet

Jag och Sudden har haft en underbar helg på landet. Så mysigt att ha skogen bakom knuten... Underbart!

image8
                          Grillade på lördagen, bästisarna håller koll på korven.

Åh, nej! Lyckades just radera alla bilder från helgen, förutom den här. Suck.
 
Vi gjorde iallafall en massa mysigt och hundarna stormtrivdes. Jag och Linda har pratat om att gå en viltspårkurs med våra vovvar, verkar vara ngt de båda skulle gilla. Sudden hade fullt upp med att hålla koll på Audrey, "hans" kattunge.
Tindra var lite tråkig enligt hans mening, hon är skendräktig och försöker bara bygga bon hela tiden, konstigt tyckte Sudden. När hon inte var upptagen med sina låtsasvalpar så hade de jättekul, det är så roligt att se dem, de är verkligen söta mot varandra, trots Suddens vallningsförsök, mindre uppskattat av Tindra.
Har tränat mycket nej med Sudden och han verkar ha börjat förstå, skönt! Han klarade tillochmed av att inte röra kisse när jag sa nej! :-)
Sudden fick även busa med Ludde, en 11 månaders blandis som också bor på gården. Ludde är supersnabb och Sudden hinner knappt ikapp honom, något han inte är van vid efter allt lekande med Tindra :-) Det är så skönt att Sudden funkar ihop med de flesta hundar, har hittills inte stött på en enda som han inte kan umgås med. Visst, mindre hundar tycker han är lite läbbig när han vill busa, men han har aldrig varit aggressiv mot en annan hund. Skönt!
Nu ska jag ta och dammsuga, sen plugga och sen ut med vovven på en långis innan jag trampar iväg till en föreläsning. Inte så länge kvar innan tentaplugget nu! Ska bli skönt att verkligen kunna umgås med hunden när man själv vill :-) Och försöka träna massa lydnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback