Träning på allvar

I helgen har jag haft lite dåligt samvete! Har inte haft så mycket tid för vovven. Har haft besök av farföräldrarna vilket har varit alldeles underbart, men som sagt, lite tid för hunden. Har annars turistat och ätit en massa god mat med farmor och farfar, så mysigt.

image4
(Farföräldrarna på restaurang)

Försökte dämpa mitt dåliga samvete igår kväll med ett riktigt lydnadspass på en fotbollsplan. Tränade riktigt intensivt i 25 minuter. Sudden var jätteduktig! Snabba inkallningar, fina ingångar och underbart kontaktsökande. Var skrivare på lydnadstävlingen här på uppsala brukshundklubb igår, var jätteroligt och inspirerade mig verkligen till att börja träna på allvar nu! Mitt mål är att iallafall starta i en lydnadstävling till våren, behöver inte vinna första pris, men det viktigaste är faktiskt att deltaga!
Idag blev det en riktig långpromenad vid gamla uppsala. Sudden har blivit så duktig på att komma direkt vid inkallning, hoppas bara det håller i sig! Men allt beror på hur duktig jag är på att vara rolig ;-) Varvade annars promenaden med strosande och lydnadsträning. Tränade också lite gripande med apporten, han börjar bli riktigt duktig! 

                                                   image6

Nu kanske man ska ta och gå ut med vovven och sen plugga lite. Imorgon är det sista hundkurstillfället för denna gång. Tråkigt! Är så roligt! Ska försöka ta mig iväg på onsdagsträningen också. Insprirerad som sagt.
/Hanna


Kommentarer
Postat av: Frida

hej!
kul att du fått inspiration att tävla, det tycker jag absolut att du ska. det ÄR superkul att tävla.

jag ska oxå försöka ta mig till onsdagsträningen så vi kanske ses! du får hejja på mig då :) jag har två röda knasingar så jag är lätt att känna igen :)

Postat av: Frida

Vad synd, men vi kanske ses nästa vecka då.

Vår yngsta hund är ju i ettan, så vi ligger inte så långt före er alls. Och träna ihop kan man ju alltid göra ändå :) Vore jätteskoj att få en träningskompis, vi är ju relativt nyinflyttade. Det är bara att höra av dig om du känner för att träna någon annan dag i veckan än torsdag oxå.

Vad har du för hund då?

2007-11-13 @ 12:45:57
URL: http://lotilot.com
Postat av: Syster

Så kul att läsa din blogg, bara att fortsätta skriva nu sis.

Värmer i hjärtat att läsa hur bra det går för er och att ni trivs.

Glöm inte bort att du är världens bästa syster och jag saknar dig, varenda dag. Pussa Knosa-bertil från mig

2007-11-13 @ 18:57:26
Postat av: Mor

Hej Världens Vackraste Dotter!
Jättetrevligt att läsa om dig och Luddet :-)
Ha det gott!
Puss & Kram!

2007-11-16 @ 18:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback