2007-2008

Nytt år igen, så lagom dags att summera det år som varit. Första delen av året var bara tråkig och bestod mest av plugg och resor fram och tillbaka till mamma (hunden) Sommaren var underbar förutom hundlösheten. Känns som om det var i september 2007 började. Ny lägenhet och hunden hos mig jämt, underbart!
Hösten har till största delen gått åt till att jag och Sudden fått lära känna varandra ordentligt igen efter vårt år då vi som mest sågs varje helg, fredag till söndag, men för det mesta blev det varannan helg. Ingenting!
Vi gick en fortsättningskurs i lydnad som gick väldigt bra, förutom vissa frispel av vovven. December blev en stressig månad då Sudden var hos mamma, både med och utan mig. Aldrig mer borta från honom längre än en helg!
Nyårsafton firade jag och Suddis på Engsö och där har vi varit i en vecka, kom hem för några timmar sedan. Mycket bus med framförallt Tindra men även grannhunden Ludde (10 månaders blandis) och Rexie (3 årig blandis). Sudden fungerar verkligen ihop med de flesta hundar! Är verkligen skönt.
Firade Suddens 5-års dag igår, han fyller den 10e men vi ville att Tindra skulle få vara med och fira ;-) Det blev tårta och present av familjen Söderholm

image14

                                                                   Ingredienserna

image15

                                                                      Resultatet

image16

                                                         Förväntansfulla hundar

Har lite smått börjat sätta upp mål för det nya året. Är väldigt sugen på att få så pass ordning på Sudden att jag i alla fall känner att jag kan starta i lydnadsklass I, man behöver ju inte få ett första pris FÖRSTA gången... Sen så är jag väldigt sugen på att prova på viltspår med Suddis och kanske gå någon kurs. Detta är målen för vår/sommar. Sen till hösten vill jag ta tag i agilityn och kanske gå någon kurs, vore så himla roligt ! Och såklart forsätta vidare i lydnaden. Sen vår vi se om det kanske blir någon ny liten hund mot slutet av året... Beror på många saker, men jag har såklart den tanken i bakhuvudet... En Kelpie eller Tollare...

Imorgon börar allvaret igen, inskrivning på skolan. Schemat känns helt ok, kommer vara borta 4 timmar 2 ggr i veckan, obligatoriskt. Sen några föreläsningar. Helt ok! Jämfört med förra terminen...
Längtar också till att börja träna på allvar nu också, både hunden och mig själv.
2008 känns som om det kommer bli ett bra år... I hundens tecken, äntligen!



Kommentarer
Postat av: Frida

Absolut! Nu ger vi järnet inför tävlingssäsongen!!!

Jag tycker att vi kan bestämma typ två kvällar i veckan som vi tränar, exempelvis onsdagar och söndagar för att kicka igång träningen. Jag jobbar ju nu så det är inte säkert att jag kan VARJE gång men det underlättar jag om man har fasta dagar och inte bestämmer från gång till gång då det lätt kan gå ett par veckor då ;)

Kom med förslag!

Postat av: Nina

ååh knoa 5 år.. herregud vad tiden springer.
Älskade hunden, klappa och pussa på han från mig

2008-01-10 @ 23:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback