Sommarvärme

De senaste veckorna har det verkligen varit underbart väder! Just nu längtar jag nästan efter en dag med dåligt väder och lite regn, och om SMHI håller vad de har lovat så blir nästa vecka ganska grå, skönt. Och mycket skönare för min Vovve!
1a maj åkte jag till Engsö och kom hem i tisdags, skrev PM onsdag och Torsdag, igår fixade jag en massa hemma och sen grillade vi och drack en massa gott på kvällen. Har helt enkelt varit underbart! Har liksom tagit ett mentalt sommarlov...

image68
                                 Tindra och Sudden på sin favoritstock

image69
                            Suddens favoritkisse Audrey, han älskar att pussa på henne!

image70
                                 Jag gjorde en jättefin krans av maskrosor idag, gullet!

image71
                                 Ibland tycker nog Sudden att matte går lite för långt...

Imorgon åker jag mest troligt till Engsö igen, har ingen skola utan bara tentaplugg, mycket mysigare att vara där istället för här hemma i stan. Ska släpa med Linda och träna en massa lydnad nu och spåra lite, känner att jag vill komma igång ännu lite mer nu! Det mesta för LK I sitter ju men man måste ju köra igenom programmet lite mer och sen apporten måste vi få till lite mer...

Kan inte fatta att det är mindre än en månad tills Sudd och jag åker upp till Luleå och stannar där hela sommaren, ska verkligen bli underbart! Ska släpa med Nina och Aragorn till skogen och spåra, träna lydnad med henne och även våldgästa moster Ippa en massa också! Hoppas hon kan lära mig lite om viltspår, vill verkligen prova på det.

Nä, nu ska jag träna apportering med dummien och träapporten, om jag kan få liv i min halvdöda hund som snosar i soffan.

Kommentarer
Postat av: Lindson

Åh, han är så fin! :) Nu är det ju nära tills du kommer upp, helt kul! Vi måste ses då! :)

Kramar!

Postat av: anke

jag är inte så bra på hundar så jag kanske inte ska säga detta men... sudden ser inte så glad ut med en massa maskrosor på sig :P

2008-05-15 @ 16:47:53
URL: http://anke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback