Tentaplugg och hundträning...

...är vad mina närmaste veckor kommer bestå av. Om 2 veckor har jag min stooora tenta. Inte kul.

Har varit på Engsö i över en vecka, kom hem igår. Har varit så mysigt där! Vill tillbaka! Komma bort från verkligenheten och bara vara. Lite plugg har jag hunnit med, men inte alls så mycket som jag borde, som vanligt. Varför plugga när man kan vara ute med hunden och träna hela dagarna?
Jag och Linda har tränat lite lydnad med hundarna och det gick faktiskt riktigt bra med Sudd, även om kontakten vid fotgåendet skulle kunna vara snäppet bättre. Vi bytte sen hundar och Suddis gick riktigt bra med Linda, skönt att se lite hur han gå och så... Sen är det apporteringen som inte riktigt sitter helt perfekt, men vi kämpar på!

image72
                                        Linda på hundpromenad, hot stuff!


Imorgon åker jag och Sudd till mamma. Ska plocka ihops alla saker jag vill ha kvar (har en hel del saker där) för de har sålt det stora huset och ska flytta in i en liten trea, tur att vi har stort förråd här hemma! Innan vi åker ska vi en sväng til bruks med Frida, träna lite på allvar ;-)
Nästa helg ska vi till Engsö igen på kalas, vi ska fira Linda och Tindra som fyller 22 resp 3 år. Veckan efter det är det tenta och sen åker jag och Sudd upp till Luleå för sommaren den 7e juni. Tåg 14 timmar, kul- not! Men det går nog bra... Ska bli så underbart att vara där uppe hela sommaren, umgås med syskonen och resten av släkten. Joba kanske inte är så jättekul, men...

Nu ska jag plugga och sen träna lite med hunden innan det är dags att sova och upp på morgonen imorrn för terminens absolut sista seminarium, sååå skönt!

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback