Sudden

Har tränat ganska bra i veckan och känner mig nöjd med de framsteg som Sudd gör. Igår och idag blev det mindre direkt lydnadsträning utan tog långa promenader istället. Imorgon däremot blir det träning igen. Ska bli härligt!
Ska spåra någon dag i helgen också, ska träna in pinn-plockning med Sudd. Har ju bara spårat "flummigt" men just nu är spårningen i sig ingen utmaning längre för Sudd, han spårar ju överallt, över stock och sten och tar vinklar och spårkärnan jättebra så nu ska jag ge honom lite mer utmaning. Och det är bra träning för mig också inför nästa hund, Sudden är ju verkligen min prova-på-hund så kan ju träna in saker helt fel med honom och det gör inget utan kan prova mig fram lite hur jag vill. Nästa hund vet jag däremot precis vad jag vill med så.


                          Bebis-sudd som var ett monster


                               Vuxen-Sudd, bara lite monster

Kommentarer
Postat av: anke

ååå din sudd är så söööt!



lycka till med din.. "hemtenta" ;)

Postat av: Sis

Älsklingshunden! Pussa han från mig <3

2008-10-14 @ 23:01:55
Postat av: anx

är Proffice:are.. jobbar på försvarsmakten i boden :)

2008-10-21 @ 17:37:10
URL: http://anke.blogg.se/
Postat av: Zeraphina

Hejsan!

Har en exakt, på pricken likadan hund som sudden. Ägarna vi köpte honom från sa att han var rottweiler och bordercollie men veterinären sa att han var bordercollie och flatcoated retriever. Undrar vad Sudden är för raser :)

Kul att veta hur vår valp kommer se ut nästa år :)

2009-10-21 @ 17:36:00
URL: http://metrobloggen.se/zeraphina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback