Träning i höstfärger

Så skönt att tentaperioden är över, nu blir det hundträning för hela slanten! Jag har anmält mig till en lydnadshelg med Emma Willblad/Frida Binette så jag måste verkligen ligga i med träningen nu så jag och Sudd inte gör bort oss fullständigt under kursen. Frida har också anmält sig så det blir jätteskoj!

Förra helgen var vi på Engsö och myste, alltid härligt. Vi var också och hälsade på Tindras uppfödare som hade fått en kull valpar, så söta! Var svårt att motstå att ta med alla hem.  I onsdags var vi och tränade med Frida och fick lite bra tips när det gäller fotgången så nu jobbar vi för fullt med det också, är så bra att ha en tränings-guru!


                                            Tindras lillebror



Nu i helgen är Linda och Tindra här på besök. Imorse var vi på klubben och tränade lite med hundarna. Tindra fick prova på lite agility och det gick jättebra (en 49-kilos-klumpedunsa genom tunnlarna, så roligt!) och jag körde lite agility och lydnad med Sudd. Jobbar en massa på apporteringen nu och det går framåt! Hade tänkt ta lite fina kort också, men klantiga jag hade självklart glömt minneskortet till kameran, suck!
Imorgon bär det också av till klubben och så söndag ska jag på utställning med Frida, så en massa mys med hundar i helgen, that's the way I like it!
Snodde lite bilder från Lindas kamera:










                                  Studie i agility från sommaren


Linda köpte en glass till Sudden vid höga kusten på resan till Luleå i Juni


Ska göra ett nytt försök med fotografering imorgon.

Kommentarer
Postat av: Frida

Men jösses, människa! De där bilderna kan inte vara från idag, linne och shorts...burr!



Blir skoj på söndag, förbered dig på en låååång dag om Poppel blir BIR. Jag hoppas att de kör gruppfinalerna direkt efter i ringen så att vi inte behöver vänta till eftermiddagen...eller så hoppas jag att Poppel inte blir BIR, fast det kan man ju inte göra :D

Postat av: anke

hur gick det på tentan/tentorna då? :)



här har det snöat i helgen. härligt härligt. vintern är på väg! gillar Sudden snö?

2008-10-05 @ 09:53:02
URL: http://anke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback